1950 ve SONRASI PERVANELİ UÇAKLAR
Antonov An-8 (1955)
Antonov serisinin gelişmiş modellerinden bir uçak,bu seriden sonra modeller tek kanat olarak devam etmektedir.Askeri ve sivil alanda kullanılmak üzere imal edilmiş olup 2 Adet 3.800 KW.lık Kuznetsov marka turboprop motorlarla teçhiz edilmiştir.Silah olarak iki adet 23 mm.lik taret mevcuttur.yolc6 Mürettabat ve 70 yolcu taşıyabilmekte, boş ağırlığı 24 ton, uzunluğu 30.7 m. , kanat genişliği 37 m. olup azami hızı 520 Km./h , azami irtifa ise 9600 m.dir.
Antonov An-12 (1957)
4 Adet 3125 Kw.gücünde turboprop motor, azami hız 640 Km/h , azami irtifa 10 000 m. , 2 adet 23 mm.lik taret silah , askeri ve sivil amaçla kullanılabilir, 6 mürettebat ve 130 yolcu kapasitelidir.
Antonov An-14 (1958)
2 Adet 220 Kw.gücünde turbo motor,azami hız 350 Km/h ,azami irtifa 5000 m. genel amaçlar için kullanılabilen hafif bir uçak 1 mürettebat ve 9 yolcu kapasitelidir.
Antonov An-10 (1959)
4 Adet 2940 Kw.lik turbo motor, azami hız 725 Km/h , azami irtifa 10.000 m. , Yolcu taşıma amaçlıdır ve 5 mürettebat 132 yolcu kapasitelidir.
2 Adet 1875 Kw.lik motor , azami hız 500 Km/h, azami irtifa 8400 m.,yolcu taşımada kullanılan orta boy bir uçaktır. 2 Mürettebat ve 50 yolcu kapasitelidir.
Antonov An-22 . Antheus (1965)
Dünyanın en büyük nakliye uçağı olarak isim yapan An-22, 4 adet 11.038 Kw.lik turbo motora sahip olup azami hızı 740 Km/h azami irtifa 10.000 m.dir. 6 Mürettebat, 30 yolcu ve 100 tona kadar yük taşıyabilmektedir.
Antonov An-26 (1969)
Kısa mesafelerde kullanılabilen orta boy bir uçak. 2 Adet turbo ve 1 adet turbojet motorla teçhiz edilmiş olup azami hızı 540 km/h azami irtifa 7500 m.dir. 5 Mürettebat ve 40 yolcu kapasitelidir.
Antonov An-28 (1972)
Kısa mesafe ve genel amaçlı hafif bir uçak olan An-28, iki adet 705 kw.lik turbo motora sahip olup azami hızı 350 km/h, azami irtifa 6000 m.dir. 2 Mürettebat ve 26 adet yolcu taşıyabilmektedir.
Hava tahmin uçağı olan An-30 , 2 adet 2075 kw.lik turboprop motor ve azami hız 540 km/h tir. 6 Adet müretebat ile hava tahminlerinde kullanılmıştır.
Antonov An-70 (1994)
Kısa mesafeli pistlerden kalkabilen orta boy bir nakliye uçağıdır,taşıma kapasitesi 47 ton , 4 det 10 300 kw.lik motorla teçhiz edilmiş,azami hızı 750 km/h, azami irtifa 12 000 m.dir ve 3-5 mürettebatı vardır.
Beriev Be-30/32 (1967)

Beriev Be-103 (1997)

Ilyushin IL-14 (1950)
2 Adet Ash-82T tipi 1395 kW.lik güçlü motorlarıyla nakliye ve yolcu uçağı olarak üretilmiştir. 395 km/h hıza sahip ve 7000 m.irtifaya çıkabilir. 32 Yolcu veya 16.5 ton yük taşıyabilir,binlerce üretilmiş olur rusya ve Varşova ülkelerinde kullanılmıştır.
Ilyushin IL-18 (1958)
4 Adet turbo-AI-20 tipi ve 2040 kW gücündeki pervaneli motorlarıyla, 685 km/h hıza sahip ve 5000 m.irtifaya çıkabilen bu uçak, yük ve personel nakli için üretilmiş ve özellikle sovyet deniz filolarında yer almıştır.Sivil havacılıkta elektronik istihbarattada kullanılmıştır.Gövde ve kanatlarda birtakım değişiklikler yapılarak sonraları turbo fan motoryar takılıp, turbojet uçak olarak hizmete sokulmuştur.
Ilyushin IL-38 (1971)

Ilyushin IL-114 (1999)
Güçlü iki adet pervaneli motorlarıyla, personel, yük ve araç naklinde kullanılar oldukça büyük gövdeli bir uçaktır ve halen kullanılmaktadır.
Tweetle


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder