Alekseev I-211 (1947)
Semyon M.Alekseev tarafından 1946 yılında tasarlanan eksenel akış turbojet motorlarla teçhiz edilmiş prototipi ancak 1947 yılının sonlarına doğru test uçuşunu yapmıştır.Başlangıç olarak ilk seride 6 uçak yapımı tasarlanmış, makinalı tüfek yanısıra 37 mm. ve 57 mm.lik iki top taşıması önerilen uçak, İngiltere'den alınan 2 adet Rolls-Royce Derwent santrifüj akışlı turbojet motorlara sahiptir. Maksimum hızı 935 Km/h.olan uçağın test uçuşları sonrası istenen performansı gösteremediği görülmüş ve imalatı durdurulmuştur.
Aynı uçak biraz daha değiştirilerek ve daha güçlü Rolly-Royce Nene turbojet motorlarla teçhiz edilmiş ve I-215 , arkasından I-212 bunuda takiben I-215 D modellerinin test uçuşları 1947-48 yıllarında yapılmış, ancak güçlü motorlara uyum sağlayamayan kanatlarda hasarlar görülmüş,bunun üzerine proje Yosif Stalin tarafından fesh edilmiştir.
Alekseev Tip-150 (1951)
Sovyet ve Alman Mühendislerinin işbirliği ile tasarımı yapılan uçak, 2 adet 4600 Kg.lık Lyulka AL-5 turbo jet motorlarıyla teçhiz edilmiş olup,azami hızı 930 km/h.tir ve üzerinde 6000 kg.lık bomba ile 4 adet 23 mm.lik top vardır. Mürettebat üç bölümde oturmaktadır,üst bölümde pilot ve copilot,diğer bölümlerde ise silahçı ve
komuta nişancı yer alır. Kanatlar 35 derece geriye açılı,yedek yakıt tanklı,zamanına göre adeta uçan bir labaratuar olarak anılmaktadır.
Alekseev T-150 yandan görünüşüAntonov An-72 (1977)
Sivil ve Askeri alanlarda kullanılabilen hafif uçaklardan bir örnek.2 Adte Lotarev D.30 turbojet motoruyla güçlendirilmiş,3 mürettebat ve 32 yolcu kapasiteli, azami hızı 720 km/h ve 110000 m.ye tırmanabiliyor.
Antonov An-72 uçuş anında
Antonov An-124.Ruslan(1982)
4 Adet güçlü Lotarev D-18 T turbofan motorlarıyla ve 20 teker kalkış-iniş takımlarıyla zamanınında dünyanın en büyük uçağı sayılan An-124,gerek nakliye ve gerekse yolcu taşımacılığında kullanılmakta, 6 mürettebat ve 88 yolcu kapasitelidir. Azami hızı 865 km/h, azami irtifa ise 12000 m.dir.
Antonov An-225.Mria (1988)
Dünyanın en büyük uçağı özelliğini elinde bulunduran An-225, An-124 uçağının geliştirilmiş ve güçlendirilmiş şeklidir. 6 Adet güçlü Lotare D-18 T motorların gücüyle inanılmaz bir itme gücüne sahiptir.Rüya adını taşıyan uçak uzay çalışmalarında kullanılacak mekik benzeri araçların taşınması için tasarlanmış,aynı zamanda çok büyük araçlarında nakliyesi içinde elverişlidir.
Kalkış ağırlığı 600 ton olan uçağın kanat genişliği 88.4 m. uzunluğu 85 m. yüksekliği ise adeta 6 katlı bir apartman yüksekliğinde olup 18.2 m.dir. Azami hızı 850 km/h tır.
Beriev Be-10 (1956)
1956 Tarihinde Dünyada tek turbo jet deniz uçağı unvanını taşır.2 Adet Lyul'ka AL 6500 kg.lık turbojet motoruyla, 24 ton boşağırlığı olmasına rağmen 5 ve 10 ton yüklerle 12 km.irtifalarda 875 ve 912 km/h sürat yaparak dünya rekoru kıran bu deniz uçağında 23 mm. 4 adet top mevcuttur.
Beriev Be-42/A-40 Albatros (1986)
Dünyanın en büyük turbojet anfibi uçağı. Deneme uçuşları 1986 yılında yapılmış ancak uçak 1990 yılında hizmete girmiştir.Her türla VFR ve IFR hava koşullarında uçabilen bir savaş uçağıdır.Yakıt tankı gövde içinde kıyı bölgelerinde arama, tesbit, takip, yüzeyde veya dezin dibinde denizaltı imha gibi görevlerde kullanılmıştır.
2 Adet Soloviev D-30 turbofan ve 2 adet Klimov RD-60 turbojet olmak üzere toplam 4 motora haiz olan uçak, silahları torpidolar, füzeler, nükleer bomba ve mayınlardan oluşur.Uçağın azami hızı 720 km/h,irtifası ise 9700 m.dir.
Beriev Be-200 (1998)
A-40 Savaş uçağının geliştirilip yolcu ve yük taşımacılığı için dzayn edilmiş tipidir. 66 Yolcu ve 8 ton taşıma kapasitesine sahiptir. Uçağın seyir hızı 600 km/h, irtifası ise 8 km.dir.
Bolkhovitinov Bi-1 (1942)
Sovyet lerin turbo jet uçaklarına ilk adımı attıkları uçaktır. İlk defa kullanılan roket motorla teçhiz edilmiştir, roket motorun yakıtı gazyağı-nitrikasit karışımı uçucu bir sıvı yakıttır.1 Adet prototip olarak imal edilmiş ancak test uçuşlarının birinde uçak yere çakılmış ve pilotta ölmüştür. amazami hızı 800 km/h saat olan uçak iki adet makinalı tüfek taşımaktadır ve avcı uçağı olarak lanse edilmiştir. Ancak Çok hafif ve ağırlı 958 kg. olan uçak rantablite bulunmadığından üretimine geçilmemiş proje sonlandırılmıştır.
Ilyushin IL-22 (1947)
IL-4 Uçağının daha gelişmiş ve 4 Adet L-Yulka TR-1 1300 Kg.gücünde Turbojet motorlarıyle teçhiz edilmiş şeklidir. 718 km/h sürat ve 11100 m.irtifaya sahiptir,5 mürettebatla idare edilen uçakda 3000 kg. bomba taşınabilmektedir.Bu uçağı değişik ikinci tipi IL-28 dir ve iki turbo jet motorludur.
Ilyushin IL-54 (1955)
Sovyetlerin ilk Süpersonik jet bombardıman uçağı.2 Adet AL-F7 Turbojet Afterburnertipinde ve 10 000 kg. gücündeki motorlarla teçhiz edilmiş olup azami hızı 1250 km/h, azami irtifa 14 000 m.dir.4 Adet 23 mm.lik top ve 5000 kg.bomba taşır.Estetik görünüşüne rağmen çoklu üretime geçilmemiştir.
Ilyushin IL-62 (1962)
Sovyetlerin ilk uluslar arası uzun menzilli nakliye ve yolcu uçağıdır.İlk prototip nakliye uçağı olarak tasarlanmış, bilahare yolcu uçağı durumuna getirilerek, uluslar arası yolcu seferlerinde kullanılmıştır. 4 Adet Turbo-jet NK-8.102.9 kN tipindeki motorlarıyla, 900 km/h sürat ve 10 000 m.irtifaya yükselmiştir ve 5 mürettebat ile 115 ve 186 yolcu kapasiteli olarak üretilmişlerdir.200 Adet üretimi yapılmıştır.
Tweetle
Bizi Takip Edin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder