ANADİS Keşif Uçağı..1916
Çarlık Rusya döneminde imal edilen bu keşif uçağının, test uçuşları 23.Ekim-11.Kasım.1916 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş olup, Çift kanatlı, 150 BG.de tek motor ve tek pervavanelidir. Test uçuşlarındaki maksimum hızı 153 Km/h. tir. Kabin bir pilot için dzayn edilmiş olup uçağın boş ağırlığı 665 Kg.dır. iki adet 7.7 mm.lik makinalı tüfekle teçhiz edilmiştir.
Pek kullanım alanı bulunmayan uçağın üretimi 1917 devrimine kadar durmuş, ancak Eylül-1917 tarihinde Makarov isimli bir yüzbaşı pilot yöneticilere müracaat ederek, uçağın müttefik ülkelerine tanıtılması için izin istemiş ve kendisine verilen izinle Kasım-1917 tarihinde Selanik-Roma-Marsilya-Paris seferi için yola çıkmış, ne yazıkki uçuşun ilk gününde Polonya üzerinde iken motor arızalanmış ve mecburi iniş yapmıştır.Bu sonuç ise uçağın sonu olmuştur.
Villish VM-5 DENİZ UÇAĞI
Tasarımı 1916 yılı ortalarında Çarlık Rusya döneminde yapılan bu deniz uçağın ancak 29.Mart.1919 tarihinde test uçuşu gerçekleştirilebilmiştir. İlginç bir tasarımı vardır uçağın, tek ve ana büyük kanallı kanat gövdenin çok üstünde ,kanadın altındaki boşlukta ise 135 BG.gücünde bir motor ve altta gövde. Gövdenin önünde yakıt deposu,onun arkasında tek kişilik pilot kabini ve kabinin sağında solunda destek kanatları bulunan uçağın boş ağırlığı 550 Kg. azami hızı 180 Km/h.tir.
Kasyanenko No.5 FİGHTER
Çarlık Rusya döneminde İvan, Andrew ve İvanoviç Kasyanenko adında Kiev Politeknik Enstitüsü öğrencileri olan kardeşlerin tasarım ve imal ettikleri bu uçağın 1910-1913 yılları arasında birçok deneme uçuşları yapılmış,1916 yılında ise dahada geliştirilerek savaş uçağı durumuna getirilmiştir.
Ahşap kanatlı, 100 BG.motoru ve arkadan pervaneli ilginç bir tasarımdır. Önde pilot kabini tek kişilik ve pilotun kullanabileceği bir makinalı tüfek mevcuttur. Uçak bu durumda birkaç denemeden sonra Kiev deki hangarda bırakılmış, taki 1921 yılında uçağın daha gelişmiş No.6 tipi yapılana kadar. Scout amaçlı olarak kullanılabilir bir uçak.
Moska MB bis- Fgihter Keşif Uçağı
İtalya Hava sanayisinin öncülerinden Moska'nın Çarlık Rusya'sında imal ettiği uçaklara verilen isimdir Moska.
Moska MB bis ana özelliği kuyruk ve kanatların katlanabilir olmasıdır. İstendiğinde kanatlar katlanır ve taşınması kolaylaşır. Küçük boyutuna uygun 80 BG.deki motoru ile 130 Km/h.süra yapabilmekte ve 3200 m. ye kadar irtifa kaydetmektedir. 2 Adet 7.7 mm.lik makinalı tüfekle teçhizedilmiştir. Pervanesi keskin kenarlı ve büyük olduğundan önden gelecek kurşunlara karşı reflektör gibi uçağı korur.İtalyan masko 1916 yılından 1918 yılına kadar 50 bin ruble karşılığı 50 adet masko uçağı imal etmiştir.Devrimden sonrada azda olsa imalata devam etmiştir. Savaşta keşif ve avcı uçakları olarak başarılı görevler almıştır.
Sikorsky S-16 Fighter
Çarlık Rusyası'da İgor Sikorsky tarafından üretilen çift kanatlı kış şartlarına uygun savaş uçağı.Aslında İgor Sikorsky Helikopter (Döner kanatlı) üreticisidir,ancak 1 nci Dünya savaşında uçağa olan gereksinim onu uçak yapımına yönlendirmiş ve yönetimden Şubat-1915 tarihinde aldığı teklifle yapımına başladığı S-16 uçaklarından 12 tanesini 1916 yılında teslim etmiştir. Bu tip uçakların ilk imalat ve testini 1914 yılında yapmış isede bazı eksiklikler nedeniyle üretim durdurulmuştur.
S-16 Uçakları 80 BG.de tek motor lu, 1 veya 2 kişilik, isteğe göre tekerlekli yada kayak taşıyıcılı olarak imal edilmiş olup pilot önünde bir adet makinalı tüfek mevcuttur. Boş ağırlığı 407 Kg. dır ve 120 Km. hıza sahiptir, maksimum irtifa 3500 m.dir.
Mart-1916 Yılında Hava Kuvvetlerine katılan bu uçakların 1923 yılında uçuşları son bulmuştur.
Aynı yıllarda S-16 uçaklarla birlikte Sikorsky S-20 , Sikorsky S-18 gibi uçaklarda talep üzerine yapılmış ve orduya teslim edilmiştir.
Sikorsky S-20 yine tek motorlu ama daha güçlü 120 BG. ve bu motor sayesinde hızları 190 Km/h.İrtifaları ise 7000 m.ye kadar yükselmiş ve savaş ve manevra kabiliyetleri bir kat daha arttırılmıştır.
Sikorsky S-18 ler ise ağır avcı uçakları olarak imal edilmiş, alt kanatlar üzerine yerleştirilmiş 150 şer BG.gücünde 2 adet motorla daha ağır mühimmat taşıyabilmesi temin edilmiştir. Bu ağır Avcı uçaklarının süratleri 100 Km/h irtifaları ise 2200 m.dir. Bunların bir diğer ismide ağır bombardıman uçaklarıdır.
SİKORSKY Uçakları :
Sikorsky S-1 Sikorsky S-2
1910 1910
1915 1915
1916 1916
Anatra DS
Çarlık Rusyasında 1917 yılına kadar toplam 70 adet üretilen bu uçaklar, Anasal isimli bir İtalyan Şirketi tarafından imal erdilmiştir. Bir keşif uçağı sınıfındandır ve Salmson radyal sıvı soğutmalı 9 silindirli 150 HP gücünde bir motorla teçhiz edilmiştir. 2 Mürettebat ve 2 makinalı tüfek taşıyan uçağın azami hızı 144 Km/h.tir. Rus devriminden sonra imalatı tamamen kaldırılmıştır.
Çarlık Rusyasında 1917 yılına kadar toplam 70 adet üretilen bu uçaklar, Anasal isimli bir İtalyan Şirketi tarafından imal erdilmiştir. Bir keşif uçağı sınıfındandır ve Salmson radyal sıvı soğutmalı 9 silindirli 150 HP gücünde bir motorla teçhiz edilmiştir. 2 Mürettebat ve 2 makinalı tüfek taşıyan uçağın azami hızı 144 Km/h.tir. Rus devriminden sonra imalatı tamamen kaldırılmıştır.
Grigoroviç M-1 (1914)
1 Adet 80 HP gücünde Gnome marka motoruyla arkadan itme pervaneli olan bu uçak, dezin uçağı olarak imal edilmiş ve boş ağırlığı 400 kg. seyir hızı ise 90 km/h.dir.
Grigoroviçh M-24
Denizde ve karda havalanabilen bu uçak çift kanatlı ve arkadan itme pervaneli 260 HP.gücünde Renault motorla teçhiz edilmiş olup, boş ağırlığı 1240 kg., maksimum hızı 160 km/h ve irtifası 4500 m.dir.
Tweetle
Bizi Takip Edin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder