SSCB.UÇAKLARI
Antonov KT (1942)
Ağır bombardıman uçaklarının TB-3 motoruyla hareket eden bu uçağın esas amacı tankların, Alman cepheleri arkasına indirilmesidir. Bunun için kaldırma gücünün yükselmesi düşüncesiyle kanat ve kuyruk yapımlarında özel bir hesap tasarımı yapılmış olan bu uçağın hızı 160 Km/h ve kalkış ağırlığı 8200 Kg.dır. Uçak test uçuşunu başarı ile tamamlamış isede,motorun aşırı ısınması ve düzgün iniş zorluğu nedeniyle imalatına son verilmiştir.
Antonov An-2 (1949)
Sovyetler birliğinin en dayanıklı ve tutulan uçaklarından biridir.İlk prototip uçuşu Ağustos-1947 tariuhinde yapılmış olun mürettebat ve yolcu taşımacılığında kullanılmaktadır ve 10 yolcu kapasitelidir.Yüzlerce imalatı yapılan uçağın,birçok ülkeye satıldığı bilinmektedir. Uçağın boş ağırlığı 3350 Kg. dır ve 620 BG. tek motorla teçhiz edilmiştir.Azami sürati 250 Km./h , azami irtifa ise 5000 m.dir.
Antonov An serisi 1974 yılına kaoar pervaneli ve l974 yılından sonra ise turbo jef motorlu olarak imalatkları devam etmiştir.
Beriev B-2. Kor-1 (1937)
Beriev serisinin ikinci modeli olan uçak, 1 adet 715 HP.lik M-25 A motoruyla, manevra kabiliyeti yüksek azami hızı 277 km/h olan çift kanatlı kısa menzilli bir deniz uçağıdır.
Beriev MDR-5 (1938)
Beriev serisinden olan bu uçak hem karada hemde denizde havalanabilmektedir. 2 Adet 950 HP gücünde motorla teçhiz edilmiş olup, tek ve monoblok kanatlı dır ve azami hızı 350 km/h, irtifa ise 8700 m.dir.Toplam olarak 2 adet imal edilmiştir.
Beriev MBR-7..MS-8 (1938)
Çift kanatlı bu deniz uçağı, sadece prototip olarak imal edilmiş ve 1 adet 960 HP.lik M-103 tipi motorla teçhiz edilmiş olup azami hızı 376 km/h irtifa ise 8500 m.dir. Pervanesi motor arkasında olup,arkadan itme gücüyle hareket etmektedir.
Beriev B-6 (1947)
Beriev modeli ağır deniç uçağı. 2 adet 1765 Kwh lık iki motoru ile 400 km/h sürat yapabilen denizaltı izlemeve mayın tarama, derinlik ölçümleri ve ağır yük taşımalarında kullanılan bir uçak. 1970 yıllarına kadar devdeniz keşif, anti-denizaltı taşıma ve balıkçılık devriye görevlerinde kullanılmıştır. 4 Adet 23 mm.lik makinalı tüfek taşımaktadır ve boş ağırlığı 18 tondur.
Bisnovat SK-1
Gövde altında kanatları ve hafifliği ile göze çarpan bu uçak sadece 1 adet prototip üretilmiştir. 1 Adet 1050 hp-İ.105 motoruyla teçhiz edilmiş olup, seyir hızı 524 km/h, ağırlığı 1505 kg.dğr.
Ilyushin IL-4 (1938)
Son derece etkili bir bombardıman uçağı olan IL-4, 716 Km lık M-86s motorlarıyla teçhiz edilmiş olup, 340 km/h hızı ve 9700 m.irtifası ile adından sözettirmiştir. 8 Adet e kadar çıkan makinalı tüfekleriyle ve 2500 kg.lık bombalarıyla ikinci Dünya savaşında ve özellikle Berlin'in bombalanmasında önemli görevler üstlenmiştir.4 Kişilik mürattebat tarafından idare edilen uçağın üretimi 1944 yılında son bulmuştur.
Ilyushin IL-2 (1939)
Sovyetler in ikinci dünya savaşındaki en etkili avcı bombardıman uçaklarından biridir. 1300 Kw.lık güçlü tek motoru ile (AM-38F) 320 km/hız ve 6000 m.irtifaya sahiptir. 5 Adet makinalı tüfekleri, bomba ve füzeleri ile sovyetlerin belkemiği olmuştur ve savaş boyunca ayda 1200 adet olmak üzere toplam 42.330 adet üretilmiştir.Savaş sonralarında Çekoslavakya ve Polonya ordularında görev yapmıştır.Tank delici bombalar ve füzeleriyle Alman ordusunun korkulu rüyas haline gelmişlerdir.
Ilyushin IL-12 (1946)
2 Adet Ash-82 FN.1360 kW.gücündeki motorları ile 375 km/h hız yapan bu uçak paraşütçü ,yük nakliye ,askeri taşıma,planör çekme gibi hizletlerde kullanılmıştır,ayrıca yolcu taşımacılığındada kullanılmıştır.
4 Mürettebat ve 24 yolcu kapasitelidirUzun zaman Polonya ve Çek.C.de nakliye uçağı olarak kullanılmıştır.
Ilyushin IL-20 (1948)
1 Adet güçlü AM-47F tipi 2700 kW.lik motoruyla,güdümsüz roket, makinalı tüfek ve bomba taşıyabilen uçağın motoru ve pilot kabini zırhlı koruma altındadır. 515 km/h hıza sahiptir ve irtifası 7700 m.dir.Çok başarılı görülmesine rağmen pistonlu motorlardan vazgeçileceği için üretimi fazla yapılmamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder